Έξοδα Αποστολής: Ο φόβος και ο τρόμος του πελάτη!  

Τα έξοδα αποστολής όσο αθώα και αν φαίνονται αποτελούν έναν από τους πιο βασικούς λόγους εγκατάλειψης της παραγγελίας στο στάδιο του ταμείου.

Ένα σύνηθες δίλλημα λοιπόν, είναι εάν πρέπει να χρεώνεις τα έξοδα αποστολής ή όχι. Ας δούμε πρώτα 4 μεθόδους διαχείρισης των εξόδων αποστολής.

Τα έξοδα αποστολής ως κέρδος

Η πρώτη επιλογή είναι να έχεις κέρδος από την χρέωση των εξόδων αποστολής, αυτό σημαίνει να τα τιμολογήσεις υψηλότερα από όσο κοστίζουν σε εσένα. Αυτό μπορείς να το επιτύχεις προσθέτοντας κάποιες έξτρα διαδικασίες στην υπηρεσία μεταφοράς, πχ “Έξοδα αποστολής και συσκευασίας”.

Εάν επιλέξεις αυτόν τον δρόμο χρειάζεται προσοχή! Η μέθοδος αυτή δεν είναι κατάλληλη για όλα τα είδη προϊόντων. Επιπλέον αν τα έξοδα αποστολής είναι αρκετά υψηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό θα έχεις πρόβλημα. Δεν θέλεις σε καμία περίπτωση να νιώσει ο δυνητικός πελάτης σου ότι τον κοροϊδεύεις.

Τα έξοδα αποστολής στο κόστος

Απλή και εύκολη η μέθοδος αυτή είναι πολύ συνήθης. Ουσιαστικά χρεώνεις τα έξοδα αποστολής όσο ακριβώς σου κοστίζουν. Χρειάζεται να υπολογίσεις τις περιπτώσεις που το βάρος του δέματος υπερβαίνει το όριο ελάχιστης χρέωσης και να προσαρμόζεις το κόστος αναλόγως.

Σε γενικές γραμμές οι καταναλωτές που κάνουν συχνά online αγορές γνωρίζουν σε ποιες τιμές κυμαίνονται τα έξοδα αποστολής, έτσι αυτή είναι μια ειλικρινής προσέγγιση την οποία σίγουρα θα εκτιμήσουν οι πελάτες σου.

Δωρεάν έξοδα αποστολής

Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να καταλάβεις πως αυτή είναι η αγαπημένη μέθοδος των καταναλωτών! Εννοείται πως αν την έχεις επιλέξει θα το αναφέρεις σε περίοπτη θέση στο website σου αλλά και στα social media.

Φυσικά δεν είναι cost-effective να χρεώνεσαι τα έξοδα αποστολής γι’αυτό και είναι φρόνιμο να τα εντάξεις στην τιμή των προϊόντων. Η λέξη “δωρεάν” κάνει σίγουρα θαύματα ακόμα και αν αυξήσεις λίγο τις τιμές για να μπορείς να ανταπεξέλθεις. Υπάρχουν φυσικά και οι εξαιρέσεις, περιπτώσεις που θα ήταν καλό να χρεώνεις τα μεταφορικά ξεχωριστά.

Συνδυασμός μεθόδων

Γιατί να επιλέξεις μια μέθοδο όταν μπορείς να συνδυάσεις πολλές; Και ναι εννοώ το “δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 50€”. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να απολαύσεις τα πλεονεκτήματα των παραπάνω μεθόδων: να διατηρήσεις ανταγωνιστικές τιμές αλλά παράλληλα να προσφέρεις δωρεάν μεταφορικά για μεγαλύτερες παραγγελίες. Όπως σε κάθε περίπτωση είναι χρήσιμο να μελετήσεις τον ανταγωνισμό και το κοινό σου.

Φυσικά υπάρχουν και άλλοι τρόποι να χρησιμοποιήσεις τα δωρεάν μεταφορικά. Μπορείς για παράδειγμα ανά διαστήματα να δημιουργείς προσφορές με δωρεάν μεταφορικά και να τις προωθείς και στα social media.

Για να επιλέξεις την καταλληλότερη για την δική σου περίπτωση μέθοδο είναι σημαντικό να λάβεις υπόψιν τα παρακάτω:

  • Μέγεθος και βάρος προϊόντων

Συνήθως οι εταιρείες υπολογίζουν τον όγκο και όχι το βάρος. Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που τα προϊόντα είναι μεγάλα είναι καλό να δώσεις προσοχή στην διαχείριση των εξόδων μεταφοράς όπως επίσης εάν αναλαμβάνεις εσύ την μεταφορά.

  • Περιοχές αποστολής

Οι χρεώσεις διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό σε αποστολές εξωτερικού. Αν κάνεις διεθνείς αποστολές είτε υπολογίζεις έναν μέσο όρο ή πιο εύκολα χωρίζεις τις χώρες ανά κατηγορία πχ ασιατικές χώρες ή Βαλκάνια.

  • Είδος, κοστολόγιο προϊόντων και ανταγωνισμός

Η επιλογή της κατάλληλης μεθόδου εξαρτάται από τα περιθώρια κέρδους που έχεις αλλά και την δυνατότητα αύξησης της τιμής με στόχο την ενσωμάτωση των εξόδων αποστολής. Εάν το κοινό σου είναι ευαίσθητο σε μεταβολές της τιμής θα πρέπει να το χειριστείς ανάλογα. Για να καταλήξεις μελέτησε τον τρόπο τιμολόγησης των μεταφορικών από τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.


Θέλεις να μάθεις πως χρησιμοποιούν τα social media οι κορυφαίες επιχειρήσεις των ΗΠΑ; Ανακάλυψε το εδώ.