Διώξε το στρες και τις αρνητικές σκέψεις με τον κανόνα 90/10!

Εάν επιτρέπεις στα καθημερινά γεγονότα να σου προκαλούν στρες και αρνητικές σκέψεις διάβασε τα παρακάτω προσεκτικά!

Ο συγγραφέας Steven Covey, πρώτος εισήγαγε τον κανόνα 90/10: το 10% της ζωής αποτελείται από τα καθημερινά γεγονότα, το 90% από το πως αντιδράμε σε αυτά. Μπορεί να μην έχεις την δυνατότητα να αλλάξεις τα συμβάντα στην ζωή σου (10%), έχεις όμως τον έλεγχο στο πως θα αντιδράσεις σε αυτά.

Μια σειρά από ατυχή γεγονότα

Για να κατανοήσεις τον κανόνα ας δούμε ένα παράδειγμα.

Τρως πρωινό με την οικογένεια σου. Η κόρη σου ρίχνει κατά λάθος τον καφέ και λερώνει το πουκάμισο σου. Γίνεσαι έξαλλος! Την μαλώνεις που ήταν απρόσεκτη και αυτή βάζει τα κλάματα. Δεν σταματάς όμως εκεί, κατηγορείς και την σύζυγο σου που τοποθετεί πάντα τα ποτήρια στην άκρη του τραπεζιού και ύστερα από μια σύντομη διένεξη πηγαίνεις νευριασμένος να αλλάξεις πουκάμισο. Όταν επιστέφεις στην κουζίνα συνειδητοποιείς πως η κόρη σου δεν έχει τελειώσει το πρωινό της με αποτέλεσμα να χάσει το σχολικό.

Η γυναίκα σου πρέπει να φύγει αμέσως για την δουλειά οπότε θα πρέπει να πας την κόρη σου στο σχολείο. Επειδή έχεις ήδη αργήσει στον δρόμο τρέχεις και υπερβαίνεις το όριο ταχύτητας με αποτέλεσμα να λάβεις μια κλήση αξίας 100€. Η κόρη σου βγαίνει από το αμάξι χωρίς  σε χαιρετήσει και όταν φτάνεις επιτέλους στην δουλειά συνειδητοποιείς πως έχεις καθυστερήσει 20 λεπτά και μέσα στα νεύρα σου έχεις ξεχάσει τον χαρτοφύλακα σπίτι.

Και όπως πολύ σοφά λέμε «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται» το υπόλοιπο της ημέρας σου εκτυλίσσεται στο ίδιο μοτίβο. Ακόμη και όταν φτάνεις σπίτι η ατμόσφαιρα είναι βαριά χάρη στην συμπεριφορά σου το πρωί.

 

Φταίω εγώ, φταις εσυ…

Γιατί λοιπόν πιστεύεις ότι η μέρα σου πήγε χάλια;

α) Επειδή η κόρη σου έριξε τον καφέ

β) Επειδή η γυναίκα σου δεν προσέχει που τοποθετεί τα ποτήρια στο τραπέζι

γ) Επειδή σε έπιασε η τροχαία να τρέχεις πάνω από το όριο ταχύτητας

δ) Επειδή αντέδρασες με άσχημο τρόπο στο συμβάν του καφέ

Αν δεν έχεις βρει ήδη την απάντηση θα σε βοηθήσω, ας αλλάξουμε ένα μόνο σημείο στην ιστορία και ας δούμε το αποτέλεσμα:

Τρως πρωινό με την οικογένεια σου. Η κόρη σου ρίχνει κατά λάθος τον καφέ και λερώνει το πουκάμισο σου. Δεν θυμώνεις, της λες ψύχραιμα και με ήπιο τόνο πως δεν πειράζει απλά την επόμενη φορά θα είναι καλύτερο να είναι πιο προσεκτική. Πηγαίνεις ήρεμα στην κρεβατοκάμαρα, αλλάζεις πουκάμισο και όπως κάθε μέρα παίρνεις τον χαρτοφύλακα σου από το ντουλάπι.

Εν τω μεταξύ η κόρη σου έχει τελειώσει το πρωινό, καθώς την βλέπεις από το παράθυρο σου στέλνει ένα φιλί πριν ανέβει στο σχολικό. Φτάνεις 5 λεπτά νωρίτερα στην δουλειά, ευδιάθετος  καλημερίζεις τους συναδέρφους σου και συνεχίζεις με την ίδια καλή διάθεση την μέρα. Φυσικά και το βράδυ στο σπίτι το κλίμα είναι το ίδιο καλό.

Επομένως η σωστή απάντηση είναι το δ καθώς μια μόνο διαφορετική αντίδραση μπορεί να καθορίσει την μέρα σου!

 

Δες την ζωή με άλλο μάτι

Όπως είδαμε στο παράδειγμα ο τρόπος που αντιδράς στο εκάστοτε γεγονός καθορίζει δραματικά την επιρροή του στην διάθεση αλλά και την καθημερινότητα σου.

Το συμβάν με τον καφέ ανήκει στο 10%, είναι ένα γεγονός που δεν θα μπορούσες να ελέγξεις όμως  το υπόλοιπο 90% εξαρτάται από την αντίδραση σου σε αυτο. Με αυτόν τον τρόπο το ίδιο γεγονός μπορεί να έχει μια θετική και μια αρνητική έκβαση. Είναι στα χέρια σου να επιλέξεις ποια θα ισχύει στην περίπτωση σου.

Θα βρεις στην καθημερινότητα σου δεκάδες ευκαιρίες να εξασκήσεις τον κανόνα 90/10. Σίγουρα όταν έχουμε συνηθήσει να αντιμετωπίζουμε τα πράγματα με αρνητισμό η μετάβαση δεν μπορεί  να είναι άμεση. Θα χρειαστεί κόπο και χρόνο ώστε να επιτύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ένας εύκολος τρόπος να αφομοιώσεις το 90/10 είναι ο εξής: κάθε φορά που σου συμβαίνει κάτι αρνητικό πριν αρχίσουν τα συναισθήματα να ξεχύνονται από μέσα σου, σταμάτα ό,τι κάνεις και:

  1. διώξε όλες τις σκέψεις από το μυαλό σου και συγκεντρώσου στο τώρα
  2. αναγνώρισε ότι είσαι στα πρόθυρα να επηρεαστείς αρνητικά από κάτι
  3. επανέλαβε ‘’90/10’’ τρεις φορές
  4. επέλεξε να αντιδράσεις με θετικό τρόπο

 

Εφάρμοσε το!

Παράδειγμα:

Έχεις ένα επαγγελματικό ταξίδι σε άλλη πόλη και βρίσκεσαι στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου. Ενώ πλησιάζει η ώρα αναχώρησης και είσαι και λίγο αγχωμένος για το ραντεβού σου με τον υποψήφιο πελάτη, η υπάλληλος της αεροπορικής ανακοινώνει πως η πτήση σου θα έχει 1 ώρα καθυστέρηση.

Τι πρέπει να κάνεις σύμφωνα με το 90/10:

Μόλις ακούς την ‘αρνητική’ είδηση της καθυστέρησης σταματάς οτιδήποτε έρχεται στο μυαλό σου και συνειδητοποιείς την κατάσταση, λες το ‘90/10’ 3 φορές και αποφασίζεις πως αντί να ξεκινήσεις τα παράπονα στην υπάλληλο, θα ήταν καλύτερο να καλέσεις και να ειδοποιήσεις τον πελάτη σου για την καθυστέρηση. Αφού το κάνεις αυτό θα έχεις χρόνο να κάνεις μια επανάληψη της παρουσίασης σου και να χαλαρώσεις λίγο.

Σε αντίθετη περίπτωση το μόνο που θα κατάφερνες είναι να μιλήσεις άσχημα στην υπάλληλο που δεν είναι καν υπεύθυνη για την ώρα άφιξης των πτήσεων αλλά και να εκνευριστείς και εσύ με αποτέλεσμα να πας με κακή διάθεση στο ραντεβού.

Η παραπάνω τεχνική είναι απλή και μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις περιστάσεις. Το μόνο που χρειάζεται είναι να είσαι συνεπής στην εξάσκηση της ώστε να την υιοθετήσεις το συντομότερο δυνατόν. Σου την συνιστώ ανεπιφύλακτα καθώς μόνο θετικά αποτελέσματα μπορείς να έχεις χρησιμοποιώντας την!

 

Stay tuned at @orenda.gr


Θέλεις να έχεις την επιτυχία στο τσεπάκι σου; Ανακάλυψε πως να παραμείνεις σταθερός στους στόχους σου εδώ.