Πως να αυξήσεις τις πωλήσεις χονδρικής με το email marketing;

Το email marketing αποτελεί έναν εύκολο και οικονομικό (πολλές φορές και δωρεάν) τρόπο να αυξήσεις τις πωλήσεις χονδρικής. Τα newsletter είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά γενικότερα αλλά όταν απευθυνόμαστε σε επαγγελματίες τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα για 2 λόγους:

1. Οι επαγγελματίες είναι λιγότεροι! Σε σχέση με το ευρύτερο κοινό, οι επαγγελματίες αποτελούν έναν μικρό ποσοστό. Αυτό αμέσως – αμέσως σημαίνει πρώτον ότι είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμοι και δεύτερον ότι δεν θα χρειαστεί να επενδύσουμε πολλά χρήματα για να επιτύχουμε αποτελεσματικό email marketing.

2. Καλύτερο open rate – περισσότερα conversions. Στις  πωλήσεις χονδρικής το αντικείμενο των email θα είναι σχετικό με την δουλειά του εκάστοτε πελάτη, έτσι το ενδιαφέρον του για νέα προϊόντα, παροχές, πληροφορίες πάνω στον τομέα του θα είναι εύλογα μεγαλύτερο. Παράλληλα στους πελάτες χονδρικής παρατηρούμε μεγαλύτερα ποσοστά αλληλεπίδρασης με τα emails, τους συνδέσμους κ.λ.π που στέλνουμε.

Εάν έχεις προϊόντα ή υπηρεσίες που απευθύνονται σε επαγγελματίες ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσεις το email marketing για αυξήσεις τις πωλήσεις σου!

Βρες παρακάτω 5 ερωτήσεις & απαντήσεις που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις να στέλνεις newsletter!

Που θα βρω τους παραλήπτες;

Όπως είπαμε, ο πληθυσμός των επαγγελματιών είναι σχετικά μικρός. Το πιθανότερο είναι ότι έχεις ήδη τα emails των πελατών σου αποθηκευμένα σε κάποιο σύστημα, πρόγραμμα, αρχείο excel ή έστω τεφτέρι. Εάν δεν τα έχεις θα χρειαστεί να τους πάρεις τηλέφωνο και να τους ζητήσεις να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο εγγραφής στο newsletter που θα τους στείλεις ή θα ενσωματώσεις στην ιστοσελίδα σου.

Για τους νέους πελάτες μπορείς είτε να επικοινωνήσεις μέσω τηλεφώνου είτε να τους στείλεις ένα email.  Όπως και να έχει θα πρέπει να τους ζητήσεις να κάνουν εγγραφή εξηγώντας τα πλεονεκτήματα που θα έχουν εάν λαμβάνουν το newsletter σου  π.χ εκπτώσεις και προσφορές αποκλειστικά για τους subscribers, τελευταία νέα και συμβουλές πάνω στον τομέα τους κ.λ.π.

Όλα αυτά τα άτομα θα προστεθούν σε μια ή περισσότερες λίστες στην πλατφόρμα email marketing που θα χρησιμοποιήσεις και από εκεί και έπειτα μπορείς να ξεκινήσεις να τους στέλνεις emails.

Προσοχή! Λόγω GDPR θα ήταν καλύτερο να μην προσθέτεις αυθαίρετα διευθύνσεις email στις λίστες σου!

Τι θα στείλω;

Τώρα που έχουμε βρει τους παραλήπτες μπορούμε να ξεκινήσουμε τις καμπάνιες μας! Ποιο όμως θα είναι το περιεχόμενο των newsletter σου;

Αρχικά είμαι σίγουρη πως θέλεις να βομβαρδίσεις το καημένο το inbox του πελάτη σου με προωθητικά email εστιάζοντας στα προϊόντα/υπηρεσίες σου! Χαίρομαι που είσαι ενθουσιώδης, αλλά κάνε κρατεί…

Για να φέρει το newsletter σου αποτελέσματα  και να αυξήσεις τις πωλήσεις χονδρικής, πρέπει να κάνεις focus στην δημιουργία μιας σχέσης με τον πελάτη, είτε τον γνωρίζεις είτε είναι δυνητικός πελάτης. Από την στιγμή που θα στέλνεις συχνά τα email θα πρέπει να διεγείρεις και έπειτα να κρατήσεις το ενδιαφέρον του. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί εάν το μόνο που στέλνεις είναι «διαφημιστικά» emails. Έτσι δεν θα είναι παρά σαν φυλλάδια πιτσαρίας που τα αφήνουν κάτω από την πόρτα σου και καταλήγουν άκλαφτα στα σκουπίδια.

Το μυστικό είναι να στέλνεις περισσότερα emails με χρήσιμο για τον πελάτη περιεχόμενο και λιγότερα που θα αφορούν ξεκάθαρα το προϊόν σου. Να θυμάσαι πως για να πάρεις πρέπει πρώτα να δώσεις, έτσι πρέπει να αναλογιστείς τι θα ήθελε ο πελάτης σου να λαμβάνει που θα ήταν ωφέλιμο στην δουλειά του; Νέα και έρευνες για την εκάστοτε αγορά/ κλάδο; Συμβουλές και εκπαιδευτικό υλικό; Λύσεις σε διάφορα ζητήματα που είναι κοινά στον τομέα του; Μπορείς να εκμεταλλευθείς τις γνώσεις και την εμπειρία σου και να βοηθήσεις ουσιαστικά τους πελάτες σου.

Παράλληλα μπορείς να αναφέρεις σποραδικά και κάποια προϊόντα σου με το αντίστοιχο link για να μπορούν να τα βρουν και φυσικά να αφιερώνεις ολόκληρα emails στην προώθηση τους. Ο συνδυασμός των δύο: προωθητικά emails & emails με χρήσιμο περιεχόμενο θα απογειώσουν το newsletter σου!

Ποια είναι η ιδανική συχνότητα αποστολής;

Όσον αφορά την συχνότητα θα πρέπει να ανακαλύψεις την χρυσή τομή: όχι πολλά email ώστε να τους κουράσεις και να κάνουν απεγγραφή αλλά όχι και πολύ λίγα ώστε να σε ξεχάσουν.

Επιπλέον σημαντικός παράγοντας για να καθορίσεις την συχνότητα είναι και ο χρόνος που μπορείς να διαθέσεις εάν το κάνεις μόνος σου. Δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση καθώς κάθε κοινό είναι διαφορετικό, έτσι θα πρέπει να δοκιμάσεις.

Ενδεικτικές συχνότητες είναι από 1 φορά την βδομάδα έως μια φορά τον μήνα. Μην σε αγχώνει όμως, με την πάροδο του χρόνου θα ανακαλύψεις την κατάλληλη συχνότητα για το κοινό σου. Το ίδιο ισχύει και για τις ιδανικότερες μέρες και ώρες αποστολής.

Πως θα κάνω το email μου πιο ενδιαφέρον;

Όπως είπαμε το χρήσιμο για τον πελάτη κείμενο είναι βασικό συστατικό για ένα επιτυχημένο email. Παρόλα αυτά μπορούμε να το κάνουμε πιο ελκυστικό χρησιμοποιώντας οπτικά ερεθίσματα όπως εικόνες και βίντεο.

Ιδανικά χρησιμοποιήσε και τα δύο. Στα προωθητικά emails τα οπτικά μέσα κάνουν τα προϊόντα σου πιο «απτά» και ελκυστικά. Στις πλατφόρμες email marketing θα βρεις πολλά εργαλεία ώστε να επιτύχεις διάφορα designs χωρίς να χρειάζεσαι ιδιαίτερες γνώσεις γραφιστικής ή πληροφορικής.

Ακόμη μπορείς να επιλέξεις από κάποια έτοιμα templates. Αυτά είναι ήδη μορφοποιημένα προσχέδια email και εσύ πρέπει απλά να συμπληρώσεις το κείμενο όπου χρειάζεται και να προσθέσεις τις εικόνες.

Πώς μπορώ να ενισχύσω τις πιθανότητες πώλησης μέσω του email;

Εκτός από τις εικόνες και τα βίντεο μπορείς να προσθέσεις στο email σου κάποια links για να κατευθύνεις τους πελάτες σου όπου επιθυμείς.

Οι σύνδεσμοι αυτοί μπορεί να οδηγούν σε ένα landing page (αυτόνομη σελίδα προορισμού μέσα στο website σου) η οποία θα περιέχει κάποιο call to action. Οι σελίδες αυτές είναι ειδικά σχεδιασμένες για σκοπούς μάρκετινγκ και παροτρύνουν τον πελάτη να πραγματοποιήσει κάποια δράση.

Ένα ακόμη ισχυρό εργαλείο είναι οι φόρμες επικοινωνίας. Αυτές λειτουργούν ως εξής:

1. Δημιουργείς την φόρμα σε μια αντίστοιχη πλατφόρμα και αντιγράφεις το link που δημιουργείται αυτόματα.

2. Εισάγεις ένα button, ένα clickable πλαίσιο που κρύβει έναν σύνδεσμο, στο email σου.

3. Στο button αυτό κάνεις επικόλληση το link της φόρμας.

Έτσι όταν ο πελάτης κάνει κλικ στο button οδηγείται απευθείας στην φόρμα. Αυτή η μέθοδος σου παρέχει πολλές δυνατότητες. Μια επιλογή είναι να ζητήσεις από τους πελάτες σου να συμπληρώσουν την φόρμα επικοινωνίας με τα στοιχεία τους σε περίπτωση που ενδιαφέρονται για την προσφορά που περιλαμβάνει.

Μόλις οι φόρμες αποσταλούν έρχονται άμεσα στο email σου. Και τώρα βρίσκεσαι απευθείας σε πλεονεκτική θέση καθώς ο πελάτης έχει εκφράσει ο ίδιος ενδιαφέρον. Το μόνο που μένει είναι να τον καλέσεις πίσω και να ολοκληρώσεις την πώληση!

Το email marketing είναι ιδανική επιλογή εάν έχεις B2B επιχείρηση διότι όταν κάνεις πωλήσεις χονδρικής δεν μπορείς να επωφεληθείς στο έπακρο από τα social media. Έτσι πέραν της προσωπικής πώλησης έχεις έναν digital σύμμαχο για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου και να κρατήσεις τους πελάτες σου ικανοποιημένους.

Δες το σχετικό βίντεο για το email marketing εδώ.

by @athina.alex


Μάθε περισσότερες πληροφορίες για το email marketing εδώ.