5 λέξεις και φράσεις που κάνουν κακό στις πωλήσεις σου!

Συνήθως όταν κάνουμε σεμινάρια πωλήσεων, διδάσκουμε ποιες είναι οι καλύτερες λέξεις/φράσεις για να χρησιμοποιούν ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Ποιές είναι όμως αυτές που θα πρέπει να αποφύγεις;

Δεν υπάρχουν κακές λέξεις, αλλά κάποιες από αυτές διεγείρουν αρνητικά αισθήματα όπως ο φόβος, το άγχος και η πίεση. Όταν θέλεις να πείσεις κάποιον να αγοράσει κάτι στόχος σου είναι να του δημιουργήσεις επιθυμία και ενθουσιαμό, οποιαδήποτε αρνητικό αίσθημα περιορίζει την επιτυχία σου.

Για να έχεις λοιπόν περισσότερες πωλήσεις πρέπει να χειρίζεσαι έτσι την ομιλία σου ώστε να ελέγχεις τα συναισθήματα που προκαλούν τα όσα λες. Βρες παρακάτω 5 λέξεις/φράσεις που δουλεύουν εναντίον σου όταν τις χρησιμοποιείς κατά την διάρκεια της πώλησης.

«Για να είμαι ειλικρινής»

Αυτή η φράση είναι μια από τις πιο κακές και παράλληλα εξαιρετικά δημοφιλής με τους πωλητές. Μπορεί να μιλάς κάνα μισάωρο με τον υποψήφιο πελάτη και κάποια στιγμή λες «για να είμαι ειλικρινής…» λες και τόση ώρα που μιλάτε έλεγες ψέματα ή απέκρυπτες την αλήθεια.

Θα μου πεις πως πολλές φορές χρησιμοποιείς την συγκεκριμένη έκφραση αυτόματα χωρίς να έχεις πει κάποιο ψέμα νωρίτερα, αλλά αυτό  δεν έχει καμμία σημασία. Από την στιγμή που το είπες η εντύπωση που αφήνεις είναι αρνητική, οπότε πολύ απλά σταμάτα να την χρησιμοποιείς!

 

«Πίστεψε με»

Αυτή η φράση είναι ακόμη χειρότερη όταν την χρησιμοποιείς στην πρώτη σου συνάντηση με κάποιον. Πως είναι δυνατόν να ζητάς από κάποιον να σε εμπιστευτεί; Μόλις σε γνώρισε! Να είσαι σίγουρος ότι εφόσον το ξεστομίσεις έχεις ήδη κάνει τον πελάτη να αμφιβάλει για την αξιοπιστία σου.

Κράτησε την για πελάτες που έχετε μακροχρόνια συνεργασία, σχέση εμπιστοσύνης και έχεις λάβει τον ρόλο του συμβούλου. Ακόμη και τότε φρόντισε να την υποστηρίξεις με πραγματικά δεδομένα και επιχειρήματα. Δεν είναι ενδεικτική για υποψήφιους πελάτες.

 

«Με συγχωρείτε για την ενόχληση»

Γιατί κάλεσες εφόσον θεωρείς ότι ενοχλείς; Με την φράση αυτήν υπονομεύεις αυτόματα τον εαυτό σου αλλά και το προϊόν σου. Καλείς τον υποψήφιο πελάτη ώστε να του γνωρίσεις ένα προϊόν/υπηρεσία που θα κάνει την δουλειά του καλύτερη/ευκολότερη. Όταν έχεις ένα τόσο θετικό κίνητρο δεν ενοχλείς!

Εν τω μεταξύ του λες ότι τον ενοχλείς ενώ ο καημένος ο πελάτης δεν έχει προλάβει καν να ενοχληθεί (έχουν περάσει 5’’ από όταν σήκωσε το τηλέφωνο). Δεν του αφήνεις δηλαδή το περιθώριο να αποφασίσει ο ίδιος αν η κλήση σου ή η επίσκεψη σου τον ενόχλησε. Επιπλέον το ότι απολογείσαι υποδηλώνει αδυναμία, αυτό που πρέπει να εκπέμπεις είναι αυτοπεποίθηση και σιγουριά.

 

«Αγοράζω»

Εντάξει, δεν είναι μυστικό, αυτό θέλεις και το ξέρει και ο πελάτης. Φυσικά και στοχεύεις στο να αγοράσει κάτι, γι’αυτό τηλεφώνησες κιόλας ή έκανες τον κόπο να τον επισκεφθείς. Η λέξη όμως ‘αγοράζω’ μπορεί να υποδηλώνει μια γενικά ευχάριστη διαδικασία της αγοράς = απόκτησης αλλά δεν παύει να υπονοεί και την διάθεση χρημάτων προκειμένου να κάνουμε δικό μας ένα προϊόν ή να χρησιμοποιήσουμε μια υπηρεσία.

Έτσι θα ήταν καλύτερο να αποφεύγεις στρατηγικά την χρήση της συγκεκριμένης λέξης. Προτίμησε τα «αποκτώ», «συνεργάζομαι», «επωφελούμαι», «προχωρώ» ανάλογα με την περίπτωση. Έτσι θα διεγείρεις πιο θετικά συναισθήματα σε σχέση με το ‘δίνω χρήματα’.

Συμβόλαιο

«Είσαι έτοιμος να υπογράψεις το συμβόλαιο;» Και μόνο που το διαβάζεις μια ταραχή σου έρχεται, φαντάσου να πρέπει να το υπογράψεις κιόλας! Γενικά στην λέξη συμβόλαιο υποβόσκουν άλλες λέξεις όπως «δεσμεύσεις», «ρήτρες», «ψιλά γράμματα» και είναι αυτές που έρχονται πρώτες στο μυαλό όταν την ακούμε.

Από την άλλη η λέξη «συμφωνία» είναι πιο εύπεπτη κατά κάποιον τρόπο. Δεν διεγείρει το αίσθημα του φόβου και πίεσης που ίσως προκαλεί το «συμβόλαιο».  Σκέψου ότι κάποιος σου λέει «ας δούμε τις λεπτομέρειες του συμβολαίου» ή «ας δούμε τις λεπτομέρειες της συμφωνίας». Ποιο προτιμάς καλύτερα; Με μια μόνο αλλαγή το αίσθημα που σου αφήνει η πρόταση αυτή είναι πιο ελαφρύ και ευχάριστο.

 

Η επικοινωνία, κυρίως η λεκτική, είναι το εργαλείο του πωλητή για επιτύχει τον στόχο του. Όσο καλύτερα επικοινωνείς τόσο πιο αποτελεσματικά μεταφέρεις το μήνυμα σου στον εκάστοτε πελάτη. Διάλεξε στρατηγικά τις λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιείς ώστε να συμβάλλουν στην επιτυχημένη κατάληξη της πώλησης.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τις λέξεις που πρέπει να αποφεύγεις για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου επικοινώνησε μαζί μας!

@orenda.gr


Βασικό όπλο ενός πωλητή είναι η ικανότητα να πείθει. Όσο πιο πειστικός είσαι τόσες περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιείς. Ανακάλυψε πως θα εξασκήσεις την τέχνη της πειθούς εδώ.