7 τρόποι να βγάλεις την επιχείρηση σου από την μάζα!

Θέλεις να διαφοροποιήσεις την επιχείρηση σου από το πλήθος; Θέλεις να ξεχωρίσεις; Keep reading!

Λένε ο κόσμος θα ήταν βαρετός αν ήμασταν όλοι ίδιοι. Θα συμφωνήσω απόλυτα! Ιδίως όταν μιλάμε για μικρομεσαίες επιχειρήσεις με περιορισμένο διαφημιστικό budget είναι κρίσιμο να εκμεταλλεύεσαι οποιαδήποτε ευκαιρία ώστε να διαφοροποιήσεις την επιχείρηση από τον ανταγωνισμό.

 

Αρχικά θα πρέπει να μελετήσεις τον ανταγωνισμό και να μπορείς να δώσεις απάντηση στα εξής ερωτήματα:

  1. Ποιες είναι οι ανάγκες των πελατών σου;
  2. Πως τις ικανοποιεί ο ανταγωνισμός;
  3. Πως τις ικανοποιείς εσύ;
  4. Γιατί ο πελάτης να προτιμήσει την επιχείρηση σου και όχι κάποιον ανταγωνιστή;

 

Όταν διαφοροποιείς την επιχείρηση σου και λύνεις με επιτυχία το πρόβλημα του καταναλωτή ή ικανοποιείς μια ανάγκη του αποκτάς χαρούμενους πελάτες! Μην ακολουθείς το πλήθος αλλά τις παρακάτω συμβουλές για να ξεχωρίσεις!

 

 

Προσωπική επαφή

Ίσως είναι και το ισχυρότερο πλεονέκτημα μιας μικρής επιχείρησης, η αμεσότητα και η οικειότητα μεταξύ επιχειρηματία-πελάτη ή ακόμη και υπαλλήλου πελάτη. Δώσε έμφαση στην επικοινωνία αυτή και επένδυσε στις σχέσεις που δημιουργείς.

Θυμήσου τα ονόματα των πελατών σου, ρώτα τους πως τους φάνηκε η προηγούμενη αγορά τους ή ακόμα αν τους άρεσε τελικά η νέα ταινία που σε ρώτησαν αν είχες δει.

 

Εξυπηρέτηση πελατών

Κάνε τους πελάτες σου να νιώθουν ξεχωριστοί προσφέροντας τους μια μοναδική αγοραστική εμπειρία. Εκτός της προσωπικής επαφής είναι σημαντικό να παρέχεις ολοκληρωμένη και πελατοκεντρική εξυπηρέτηση.

Δώσε βάση στις ανάγκες του πελάτη και φρόντισε να τις ικανοποιήσεις. Μην τον αντιμετωπίζεις ως ένα κινούμενο πορτοφόλι! Δείξε ότι τον εκτιμάς και ότι χαίρεσαι να τον εξυπηρετείς.

Συμμετοχή στα κοινά

Όχι δεν εννοώ να γίνεις βουλευτής… όχι, ούτε δημοτικός σύμβουλος! Εννοώ να συμμετέχεις στις δράσεις του δήμου σου και να κάνεις εθελοντισμό. Μην ξεχνάς ποτέ πως εσύ είσαι το πρόσωπο της επιχείρησης σου. Δεν πρόκειται κάποιος celebrity να κάνει τέτοιες δράσεις με φανέλα “Μπακάλικο Γιώργος” για να σε εκπροσωπήσει!

Είναι στο χέρι σου λοιπόν να είσαι παρών ώστε να είσαι αλλά και να δείχνεις ότι συμμετέχεις στην βελτίωση της γειτονιάς για τους πελάτες σου.

 

Καινοτομία

Μην συμβιβάζεσαι, μην κάνεις ότι και οι ανταγωνιστές σου. Προσπάθησε να προσφέρεις περισσότερα και θα ανταμειφθείς. Θυμήσου ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει εάν συνεχίζεις να κάνεις τα ίδια πράγματα.

Μείνε ενημερωμένος για τα νέα του κλάδου σου, προσπάθησε να εκπαιδεύεις τον εαυτό σου συνεχώς διαβάζοντας σχετικά άρθρα, βιβλία κλπ. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι ευκολότερο να εισάγεις νέες ιδέες στην επιχείρηση σου.

 

Γίνε ο ειδικός

Η εξειδίκευση στον τομέα σου θα σε βοηθήσει να προωθήσεις την δουλειά σου. Αυτό θα πρέπει να το επικοινωνήσεις και στους πελάτες σου. Εάν έχεις συνεργείο αυτοκινήτων και είσαι καλός στα σασμάν θα πρέπει να μείνεις στο μυαλό του πελάτη σου ως Μπάμπης ο ειδικός στα σασμάν όχι ως Μπάμπης ο μηχανικός αυτοκινήτων. Μηχανικοί υπάρχουν πολλοί, μόνο ο Μπάμπης όμως θα σου κάνει το σασμάν σαν καινούργιο, οικονομικά και γρήγορα!

Ακαταμάχητες Προσφορές

Φυσικά δεν εννοώ να κάνεις υπερβολές, ούτε εκπτώσεις και προσφορές στις οποίες δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις. Στόχος σου πρέπει να είναι το κάτι παραπάνω, αυτό που θα σε βοηθήσει να διαφοροποιήσεις την επιχείρηση σου από τον ανταγωνισμό.

Κάνε μια μικρή έρευνα για τον ανταγωνισμό και προσπάθησε να βρεις τι αμελούν ή δεν εκμεταλλεύονται ιδιαίτερα οι άλλες επιχειρήσεις του τομέα σου. Έτσι θα μπορείς να το προσαρμόσεις και να το χρησιμοποιήσεις εσύ.

 

Περιορισμένο κοινό

Εάν είσαι fan της σελίδας μας θα ξέρεις ήδη πως είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις το κοινό στόχο σου. Ένας τρόπος να ξεχωρίσεις είναι να περιορίσεις το κοινό σου και να στοχεύσεις πολύ συγκεκριμένα. Ίσως υπάρχουν μερίδες του κοινού που δεν καλύπτονται πλήρως από τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

Με τα σύγχρονα digital μέσα μπορείς να στοχεύσεις με μεγάλη ακρίβεια ένα κοινό και να προσφέρεις λύση σε ένα πολύ συγκεκριμένο πρόβλημα του. Έτσι θα αυξήσεις τα κέρδη σου και θα δημιουργήσεις ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες σου.

 

Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, με υπομονή και επιμονή θα καταφέρεις να δώσεις στην επιχείρηση σου την ευκαιρία να ξεχωρίσει από τις άλλες. Yπάρχουν άλλωστε πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων οι οποίες πέτυχαν διαφοροποιώντας τον εαυτό τους από τον ανταγωνισμό.

Μια από αυτές είναι η Apple που κατάφερε να ξεχωρίσει ενώ ανταγωνιζόταν την Microsoft προωθώντας τα προϊόντα της ως την «πολυτελή και υπερσύγχρονη τεχνολογία».

Το ίδιο και το Snapchat που ανταγωνίζεται τα μεγαθήρια Facebook και Instagram στοχεύοντας στους εφήβους και επιτρέποντας τους να προβάλλουν το τι κάνουν την κάθε δεδομένη στιγμή.


Θέλεις να γίνεις εξπέρ στην στόχευση του κοινού σου στο Facebook; Μάθε περισσότερα εδώ!