Guerilla Marketing – Ο λόγος να εισβάλεις στον τελικό του Champions League!

Η αφορμή για το παρόν άρθρο δεν είναι άλλη από το ξανθό μοντέλο Kinsey Wolanski που με περισσή αυτοπεποίθηση εισέβαλε στο γήπεδο που λάμβανε χώρα ο τελικός του Champions League. Σκοπός της δεν ήταν άλλος παρά να διαφημίσει το website ενηλίκων του συντρόφου της Vitaly Ζdorovetskiy φορώντας ένα αποκαλυπτικό μαγιό το οποίο έγραφε «Vitaly Uncensored». Ο ίδιος ο Ζdorovetskiy έχει στο παρελθόν εισβάλει 2 φορές σε αντίστοιχους αγώνες.

Τα πρώτα λεπτά  της εισβολής, το VitalyUncensored απέκτησε 350.000 followers στα account του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον ο λογαριασμός της Kinsey στο Instagram, απέκτησε πάνω από 2 εκατομμύρια followers από την μέρα του τελικού, ωστόσο προς το παρόν δεν λειτουργεί. Το ίδιο το μοντέλο αναφέρει πως άγνωστοι χάκαραν τον λογαριασμό της ενώ υπάρχει και η περίπτωση να διεγράφη από τους υπεύθυνους του Instagram.

Όπως και να ‘χει  το αποτέλεσμα της εισβολής μόνο θετικά αποτελέσματα είχε καθώς οι επισκεψιμότητα αλλά και οι (επί πληρωμή) εγγραφές στο εν λόγω website αυξήθηκαν κατακόρυφα!

Αυτή λοιπόν η μέθοδος διαφήμισης ανήκει στο Guerilla Marketing το οποίο θα γνωρίσουμε παρακάτω!

Τι είναι το Guerilla Marketing?

Η λέξη guerilla σημαίνει ανταρτοπόλεμος και καταδυκνύει την απροσδόκητη και μη συμβατική υπόσταση αυτού του είδους μάρκετινγκ. Επιτυγχάνει την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου σε πολύ μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Επιπλέον χρησιμοποιεί έντονα το στοιχείο της έκπληξης.

Η μέθοδος αυτή είναι εξαιρετικά οικονομική αναλογικά με το μέγεθος του κοινού στο οποίο προβάλλεται. Το δύσκολο δεν είναι να διαθέσεις το budget σε αυτήν την περίπτωση αλλά να βρεις μια δημιουργική ιδέα. Στόχος της καμπάνιας είναι να ξαφνιάσει και να τραβήξει την προσοχή των ατόμων από την καθημερινότητα τους, συνήθως αλλάζοντας ή προσθέτωντας κάτι απροσδόκητο στο περιβάλλον τους.

 

Είδη Guerilla Marketing

Εξωτερικό: Προσθέτουμε ένα στοιχείο στο προυπάρχον αστικό περιβάλλον όπως η τοποθέτηση ενός κινητού αντικειμένου σε κάποιο άγαλμα ή σύγχρονης τέχνης σε πεχοδρόμια και δρόμους.

 

Εσωτερικό: Στην ίδια φιλοσοφία με το εξωτερικό είδος, προσθέτουμε ένα στοιχείο σε κάποιον εσωτερικό χώρο όπως καταστήματα ή εμπορικά κέντρα.

 

Ενέδρα σε εκδηλώσεις:  Αξιοποιώντας το κοινό μιας υπάρχουσας εκδήλωσης όπως συναυλία ή αθλητικό γεγονός – προωθούμε ένα προϊόν ή υπηρεσία με αξιοπρόσεκτο τρόπο, συνήθως αυτό σημβαίνει χωρίς την άδεια των διοργανωτών της εκδήλωσης.

 

Βιωματικό: Πραγματοποιείται με όλους τους παραπάνω τρόπους αλλά απαιτεί την αλληλεπίδραση του κοινού.

 

Γιατί να το δοκιμάσω;

Αυτό το είδος μάρκετινγκ είναι ιδανικό για μικρές επιχειρήσεις καθώς με ελάχιστο budget επιτυγχάνεις μεγάλη απήχηση, έτσι ανταγωνίζεσαι αποτελεσματικά και μεγάλες επιχειρήσεις.

Μπορείς με μια μόνο καμπάνια να αλλάξεις την πεποίθηση των καταναλωτών για την επιχείρηση σου αλλά και να μείνεις στην μνήμη τους για πολύ καιρό. Είναι αξιοθαύμαστη η σχέση επένδυσης – αποτελέσματος που μπορείς να επιτύχεις με το  Guerilla Marketing.

 

Ας δούμε κάποια παραδείγματα!

Αντίο ψύλλοι, αντίο τσιμπούρια!

Στο πάτωμα αυτού του εμπορικού κέντρου τοποθετήθηκε η εικόνα αυτού του γλυκύτατου σκύλου, από ψηλά οι άνθρωποι μοιάζουν με ζουζούνια που ενοχλούν τον σκυλάκο. Με αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο η εταιρεία Frontline αποφάσισε να διαφημίσει προϊόν πρόληψης για ψύλλους και τσιμπούρια.

 

Πως θα ένιωθες αν καθόσουν αμέριμνος στην στάση του λεωφορείου και γυρνώντας το κεφάλι σου προς το πλάι έβλεπες ξαφνικά τα κιλά σου να αναγράφονται στην διαφημιστική πινακίδα; Αυτό σκέφτηκε η Fitness First προκαλώντας μικρά σοκ σε όσους κάθισαν στην στάση αγνοώντας τι τους περιμένει!

Το μόνο σίγουρο είναι πως αυτήν την εικόνα δεν την ξεχνάς εύκολα! Η Kleenex θέλοντας να προωθήσει τα χαρτομάντηλα της με αυτόν τον ευφάνταστο τρόπο κατάφερε να μείνει ανεξίτηλη στην μνήμη όσων έτυχε να χρησιμοποιήσουν το σαπούνι στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις υγιεινής.


Έχεις βάλει στόχους για την επιχείρηση σου; Ανακάλυψε 3 λόγους εγκατάλειψης των στόχων εδώ και απέφυγε τους με επιτυχία!